ICT-AAC Koliko je sati

ICT-AAC Koliko je sati

Još od predškolske dobi djeca se susreću s vremenskim pojmovima prije i poslije, jučer, danas i sutra, nabrajaju pojmove kao što su dani u tjednu i godišnja doba te mogu pravilnim kronološkim redoslijedom ispričati niz doživljaja ili prepričati priču koju su čula. Unatoč tome, djeci je vrlo teško shvatiti koncept vremena kao kontinuuma u kojem svaki događaj ili vrijeme između događaja traju određen period te da se to može izmjeriti i precizno izraziti satima, minutama i sekundama.

Aplikacija ICT-AAC Koliko je sati namijenjena je djeci s teškoćama u razvoju, ali i djeci urednog razvoja za poticanje snalaženja u vremenu pomoću iskazivanja trajanja događaja u vremenskim jedinicama. Također, uporabom aplikacije učvršćuju se veza brojke i količine te općenito pojma količine te poboljšava razumijevanje slijeda događaja u vremenu.

Aplikacija je korisna i u razvijanju sposobnosti praćenja vremenskog slijeda, stvaranja složenih rečenica prilikom govornog iskaza, razumijevanja zvučnog zapisa, pamćenja te imenovanja radnji, događaja, osoba i objekata. Opcija "Složi priču omogućuje slaganje poznate priče koja je prikazana drugačijim redoslijedom nego u originalu te potiče, osim jezičnih, i više kognitivne sposobnosti pamćenja i zaključivanja. Događaji pojedinog korisnika mogu se samostalno fotografirati i osmisliti kao nova priča što je izrazito važno jer omogućava prikaz osobnih iskustava koja su motivirajuća za odrasle osobe koje imaju afaziju ili traumatsko oštećenje mozga.

 

Upotreba aplikacije

Aplikacija korisnicima nudi mogućnost učenja prepoznavanja vremena na analognom i digitalnom satu. Prema tome, postoje dva glavna moda igre: učenje digitalnog sata i učenje analognog sata. Odabirom pojedine opcije korisnicima se na ekranu prikazuje veliki sat u sredini ekrana (digitalni ili analogni, ovisno o modu). Korisnici trebaju prepoznati koje vrijeme prikazuje veliki sat te pronaći to vrijeme na ponuđenim odgovorima – satovima prikazanim u drugom modu. Na taj se način stvara veza između digitalne i analogne reprezentacije sata. Uz modove, igra ima nekoliko težina koje se određuju prema rasponu minuta koji se može pojaviti u zadacima. Prema tome, najlakši zadaci od korisnika traže prepoznavanje četvrtina sata (po 15 minuta) dok se u najtežim zadacima može pojaviti bilo koja kombinacija sata i minuta.