Radionica o mogućnostima primjene ICT-AAC aplikacija u obrazovanju

Objavljeno: Ponedjeljak, 19. svibnja 2014.

U Vodicama se, u hotelu Olympia i Osnovnoj školi  Vodice, od 28. do 30. travnja 2014. održala 1. konferencija psihologa u sustavu odgoja i obrazovanja koju je organizirala Agencija za odgoj i obrazovanje.

Bio je to prvi nacionalni skup psihologa koji rade u predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama kao stručni suradnici i/ ili kao nastavnici psihologije. Glavna tema konferencije bile su kompetencije i ishodi učenja iz djelokruga rada edukacijskih psihologa. Sudjelovalo je 300-tinjak psihologa iz cijele Hrvatske. Plenarna su predavanja održali eminentni profesori, stručnjaci iz područja edukacijske i školske psihologije sa sveučilišta u Zagrebu, Rijeci i Zadru. Osim njih svoja su iskustva i radove izlagali i školski i predškolski psiholozi kroz izlaganja, simpozije, radionice i okrugle stolove.

 

Članica projektnog tima s Filozofskog fakulteta prof. dr. sc. Gordana Kuterovac Jagodić prvog je dana skupa održala radionicu pod nazivom:  Uporaba tehnologije u edukaciji djece:  Prikaz mogućnosti primjene aplikacija razvijenih u okviru ICT-AAC projekta za podržavanje i poticanje razvoja matematičkih i čitalačkih vještina u predškolskoj i ranoj školskoj dobi. Nakon uvodnog izlaganja u kojem je govorila o tome kako tehnologija mijenja obrazovanje, a posebno uloge nastavnika i učenika, prikazala je mogućnosti aplikacija razvijenih u okviru ICT-AAC projekta za poticanje razvoja pred-čitalačkih i čitalačkih, kao pred-matematičkih i matematičkih vještina kod djece predškolske dobi i nižih razreda osnovne škole. U radionici je sudjelovalo oko 30-tak psihologa, stručnih suradnika odgojno- obrazovnih ustanova  iz raznih krajeva zemlje. Predstavljene su aplikacije Slovarica, Glaskalica, E-galerija , Matematička igraonica , Matematički vrtuljak, Komunikator i Komunikator+ koja je u razvoju. Najavljen je i razvoj novih aplikacija za pomoć u svladavanju gradiva nižih razreda iz temeljnih predmeta matematike, hrvatskog jezika i prirode.

Sudionici su ocijenili aplikacije vrlo korisnima i uspješnima kako idejno, tako grafički i funkcionalno. Također su bili oduševljeni što su aplikacije slobodno dostupne. Sudionici radionice misle kako su aplikacije vrlo primjenjive u poučavanju djece urednog razvoja kao i djece s teškoćama , a čak su vidjeli i još neke nove mogućnosti primjene poput, primjerice, kao pomoćnog trijažnog sredstva prilikom provjere spremnosti za školu. Također su naglasili potrebu da sve aplikacije budu dostupne i u verziji za računala/internet koji su najdostupniji u školama koje uglavnom ne raspolažu tabletima. Evaluacija održane radionice  pokazale su kako su sudionici bili njome vrlo zadovoljni i kako su od nje imali koristi, te su izrazili želju da se i njihovi kolege u školama  s njima upoznaju.