Projektnom timu ICT-AAC dodijeljena Nagrada za projekt godine

Objavljeno: Četvrtak, 17. studenog 2016.

PMI je vodeća svjetska neprofitna udruga stručnjaka za upravljanje projektima, programima i portfeljima osnovana 1969., otkad osigurava potporu zajednici u kojoj je više od 2,9 milijuna profesionalaca diljem svijeta. Njena podružnica u Hrvatskoj – PMI udruga Hrvatska već desetu godinu za redom organizira godišnju konferenciju voditelja projekata, PMI Forum u sklopu koje se dodjeljuje Nagradu za projekt godine. Prema odluci ocjenjivačkog suda, nagrada za projekt završen u 2015. godini osvojio je projekt "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama".

Glavna nagrada je uručena nositelju projekta Sveučilištu u Zagrebu Fakultetu elektrotehnike i računarstva i voditelju projekta izv. prof. dr. sc. Vedranu Podobniku.

U nastavku obavijesti možete pročitati više informacija o ocjenjivačkom sudu, kriterijima za dodjelu nagrade i detaljima projekta. (Izvor: fer.hr)


Ocjenjivački sud i kriteriji ocjenjivanja

ocjenjivačkom sudu bili su Vedrana Jelušić Kašić, direktorica EBRD-a za Hrvatsku, Sloveniju, Mađarsku i Slovačku; Saša Bukovac, pomoćnik direktora sektora za međunarodne poslove i EU u HGK; Biserka Sladović, savjetnica u Odjelu za politike Europske unije i međunarodne poslove HUP-a; Marija Bajica, predsjednica PMI udruge Hrvatska; Davor Kovačević, član Povjerenstva za dodjelu nagrade projekt godine PMI udruge Hrvatska. Kriteriji su bili značenje projektnih ciljeva za naručitelja projekta i širu društvenu zajednicu te njihovo uspješno postizanje, primjena strukturirane metodologije vođenja projekata, kompleksnost projekta po organizaciji, tehnologiji, rizicima, rokovima, troškovima ili drugoj osnovi, inovativnost u vođenju projekta te ostvarenje projektnih ciljeva iznad planiranih okvira.

O projektnom timu ICT-AAC

Projektni tim ICT-AAC, koji je osmislio i razvio skup inovativnih visokotehnoloških usluga i aplikacija, svojim je znanstvenim i stručnim radom značajno pridonio razvoju i modernizaciji obrazovnih procesa u području predškolskog odgoja i ranog školskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj, a posebno u domeni osoba sa složenim komunikacijskim potrebama. Rezultati projektnog tima ICT-AAC omogućuju približavanje moderne obrazovne paradigme zasnovane na e-učenju djeci već u starijoj predškolskoj te mlađoj školskoj dobi, a dodatno se djeci sa složenim komunikacijskim potrebama omogućuje e-inkluzija.

ICT-AAC tim djelovao je u okviru projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama (ICT-AAC)", a koji je zajednički projekt četiriju fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, Grafičkog fakulteta i Filozofskog fakulteta – sufinanciran od strane Fonda za ulaganje u znanost i inovacije u okviru IPA komponente IIIc. Vrijednost projekta je bila više od 750 tisuća eura te je na njemu tijekom dvije godine kontinuirano surađivalo više od 30 članova projekta. Glavni cilj projekta ICT-AAC je istraživanje i razvoj inovativnih informacijsko-komunikacijskih usluga za osobe sa složenim komunikacijskim potrebama u Hrvatskoj te prijenos znanja u području potpomognute edukacije i komunikacije između uključenih akademskih institucija te udruga i institucija (primjerice, inkluzivnih vrtića i osnovnih škola) koje se bave osobama sa složenim komunikacijskim potrebama.

U razdoblju 2013. – 2015. osmislili su i razvili 12 visokotehnoloških pomagala – usluga i aplikacija namijenjenih pametnim pokretnim uređajima (tableti), zasnovanima na operacijskim sustavima iOS i Android, dok se 4 od njih mogu koristiti putem World Wide Weba na bilo kojem osobnom računalu. Razvijene aplikacije se mogu besplatno dohvatiti iz internetskih trgovina aplikacija, što ih čini dostupnima svoj djeci koja imaju pristup Internetu. Do sada su ICT-AAC aplikacije dohvaćene više od 20 000 puta te imaju u prosjeku 60 novih dohvata svaki dan (što znači da svaki dan 2 nova razreda mlađe školske djece počinju koristiti ICT-AAC aplikacije).