ICT-AAC Zanimalica

ICT-AAC Zanimalica

Aplikacija ICT-AAC Zanimalica namijenjena je djeci s poremećajem iz spektra autizma i intelektualnim teškoćama, ali i djeci urednog razvoja za olakšano ovladavanje novim pojmovima vezanim uz zanimanja ljudi. Uključuje 40 zanimanja koja su opisana pričama tekstom, piktogramima i zvukom. Cilj je naučiti igrače nazive zanimanja, čemu ta zanimanja služe, gdje nalazimo osobe koje se bave tim zanimanjima i zašto su ta zanimanja važna za samog igrača.

Igra je također pogodna za korištenje osobama s poremećajem prepoznavanja boja, zbog kontrasta boja teksta i njegove pozadine. Također, korišten je font slova primjeren osobama s disleksijom.

Aplikaciju možete preuzeti iz internetske trgovine aplikacijama Play Store za Android uređaje, a uskoro će biti dostupna i za web.

 

Upotreba aplikacije

Igra je podijeljena na dva dijela: usvajanje novih znanja o zanimanjima i provjera znanja o zanimanjima. Otvaranjem glavnog izbornika korisnik ima mogućnost odabira između kategorija Pričaj mi priču, Pronađi osobu i Pronađi mjesto. Pričaj mi priču kao cilj ima učenje, dok Pronađi osobu i Pronađi mjesto kao cilj imaju provjeru usvojenog znanja.

Usvajanje novih znanja će biti ostvareno u obliku multimedijske enciklopedije o zanimanjima. Svako zanimanje sadržava nekoliko edukacijskih multimedijskih priča. Svaka priča potkrijepljena je tekstom, zvukom i slikama.

Provjera znanja o zanimanjima ostvarena je u obliku multimedijskog kviza. Pitanja kviza dostupna su u obliku teksta i audio snimke, dok su ponuđeni odgovori dostupni u obliku slike i audio snimke. Kviz se sastoji od 5 pitanja. Odgovori li igrač netočno, na gumbu se pojavljuje crveni znak X, reproducira se naziv odabranog zanimanja te se nakon toga reproducira zvuk koji označava da je odgovor netočan. U ovom kontekstu se pojavljivanje crvenog znaka X i reprodukcija zvuka koji ukazuje na netočnost odgovora koristi kao negativna povratna informacija. Točnim odgovorom također se reproducira ime tog zanimanja, ali ovaj put se koristi pozitivno pojačanje u obliku zelene kvačice, reprodukcije zvuka za točan odgovor i dodjeljivanje jedne zvjezdice igraču. Kviz završava prikupljanjem 5 zvjezdica, odnosno točnim odgovorom na 5 pitanja. Svakim pokretanjem kviza generiraju se nova pitanja.